Hoppas jag inte tar kål på dig Annica =)

eller vad säger du, fniss......

Ozzy har svarat bra på duschningen tack och lov, känner jag mig själv rätt så kommer väl han få duscha 1 gång i veckan för all framtid ;) Gruvar mig som alltid litegrann när vi ska till vet men det känns skönt att få komma dit för en genomgång och han älskar att få åka dit. Tidigare när vi åkte dit med ganska jämna mellanrum för dom sprutor han skulle ha så började han gnälla så där förväntansfullt när jag svängde höger istället för vänster som är upp mot Edsbyn där vi ofta åker. En praktik där vore något för han =) 
Sist vi var där så vägde han ca 48kg, skulle bli väldigt förvånad om han stod kvar på det.


Så här låg Ozzy när det var fyrverkerier i år, han som aldrig brytt sig annars. Det räckte med att han hörde en så var han livrädd i nästan 2 timmar. Sökte upp mig direkt och följde mig vart jag än gick. Förknippade sen kvällarna med fyrverkerier så då ville han helst inte ut när det var mörkt på 2 veckor. Sen gjorde nog inte saken bättre att det var så kallt ute så han fick kramp. Men nu är det som vanligt kvällstid ;)

I övrigt så är det väl bara en massa snö som trillat ner i dag ;)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

NU har chocken lagt sej så jag kan skriva en kommentar;)

Ja det är ju helt otroligt att han gillar att åka till veterinären=)

Såå himla trist detta är med fyrverkerier...stackars Ozzy!

Kram!

2010-01-28 @ 17:54:51
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: Annica

Ville bara se om du kanske hade fått för dej att uppdatera igen=) men nähä;)

Blev full i skratt när jag såg mjukis ankan Ozzy har där på bilden...är det den han "snodde" med sej härifrån?

Kram!

2010-01-30 @ 07:08:56
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Nämen ojsan och hoppsan!! nu höll jag på att ramla ur soffan när jag upptäckte inte bara en utan TRE nya inlägg som jag inte sett=) Duktig du är Carina när du väl bloggar;)

Tråkigt att läsa däremot om Ozzy och hans klåda och rädsla för fyrverkerier:( Det är inte rätt att du ska behöva ta en dag i taget och behöva må så dåligt över detta. Önskade sååååå att jag hade ett botemedel.

Kraaaaam!

2010-01-30 @ 10:51:54
URL: http://zelda.bloggagratis.se
Postat av: Christel och Herman

Fy vad ledsen jag blir när jag läser om Ozzy killen. Hoppas nu verkligen att duschningen kommer att lindra. Lite komiskt var det annars att han gillar att åka till veterinären.



Har tagit mig i kragen och börjat blogga igen. Längtar nu till våren så man äntligen kan börja träna vattenarbete igen. Men vi har så mycket snö att det känns mycket låååååångt till våren.

Krama Ozzy extra från oss.



Christel och Herman

2010-01-31 @ 20:21:03
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0