Äkta syjunta

Ja vi är ju ett gäng som vi kallar för juntan som brukas träffas varje månad men vi har aldrig sytt något. Den här juntan jag var på i går var en äkta ;)
Med symaskinen under armen och en massa annat "jox" så bar det i väg.
Vi började förstås med att äta, man måste samla kraft för att orka.


Stackars Sixten, vi hade brett ut oss runt hans bädd. Men han såg ut att trivas trots allt.


Sen sydde vi.........


....och sydde..........


.....och sydde och.......eller??????? Nä just ja, en del limmade och limmade ;)


Sixten


Sen var det dags för kaffe och efterrätt och nått annat som var svår att få upp ;)


Efter många timmar vid symaskinen så blev de här resultatet.


De här sydde jag till Ozzy & Eddie.


Här mannekängar Eddie i vårens blåa färger.


Ozzy är hos mormor just nu så Eddie får visa upp hans halsband, även de i vårens färg ;)

Tack ni som var med i går, detta gör jag gärna om. Så himla skoj!!!!

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

MEN vad snygga dom blev halsbanden!!!! Att DU har sy talang det visste jag inte;)

Vad söt lilla Sixten var=)

2010-03-21 @ 13:42:43
Postat av: Sussi

Vad kul att det finns "äkta" syjuntor kvar. Min mamma gick på såna när jag var mindre. Hon kom alltid hem med nya dukar eller annat till hemmet.



Halsbanden var jättefina. Kul när dom har något man gjort själv :-)



Kramisar

2010-03-21 @ 13:56:37
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Så snygga och så kul ni måste haft....ser allt ett vinglas bland alla symaskiner óch band ;)

2010-03-21 @ 15:34:14
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Men oj vilka fina halsband!!! Jag blir alltid lika imponerad av folk som kan sy, det verkar kul men jag är ett hopplöst fall ;)

Kram

2010-03-22 @ 06:54:06
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: lena&ulf&ebbe&lisa

Meeen va fina halsband sånna vill jag också göra.. eller föresten DU kan ju göra dom åt mej=)) ett rosa till Lisa &ett blått till Ebbe Tack....

2010-03-22 @ 17:37:56
Postat av: Lillan & Zelda

Men ååååh, vilka fina halsband du sytt till grabbarna! Ni har ju varit skitaduktiga allihop!

2010-03-23 @ 16:02:32
URL: http://vattenhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0