Hallojsan!

Hallojsan igen!
Efter att investerat i en ny kamera kanske man hamnar här oftare.
Vad har hänt? Jo massor........ Men blir bara lite hunduppdatering och bilder denna gång.
Ozzy riktigt pigg i kroppen, gick ett spår med han förra veckan som en vän lagt. Tyckte först det var onödigt att lägga ut apporter då han fullständigt struntat helt i dom och sist vi provade var nog säkert 4-5 år sen, men mina hundkollegor tyckte jag skulle prova. Har bara lagt leksaker sen eftersom vi iallfall inte kommer tävla i det. Vad händer .........jo han markerar apporterna hur fint som helst! Har aldrig sett han göra så???? Spåret gick galant, då blir man både supernöjd och rörd som matte ;)
Som sagt pigg i kroppen efter att våren var ett skit om man får säga så, han fick 1/ggr veckan i fyra veckor cartrophen sprutor mot hälta. Blev lite bättre, ökade norocarp dosen i två veckor med bra resultat. Men jag kände att nu ville jag veta hur illa det var med hans spondylos. Rtg hans rygg och där visade det sig att mitt på ryggen växer en "brygga" som troligen inte besvärar han men tyvär den som visades finnas i nacken. Trots det kändes det ok då jag redan hade målat f*n på väggen. De som sitter bak på ryggen är troligen redan ihopväxta till bryggor så det är den i nacken som "krånglar". Han har fått ökat norocarpen en gång till men nu för tillfället är allt bra =)
Vad det gäller Sebakös adenit så fortsätter vi att duscha en gång i veckan. Från att haft värsta klådan på ryggen så har det blivit tassarna och ljumskarna som varit värst i sommar. Men duschningarna gör susen.
 

9år gammal och grå har han blivit min goa Ozzy, kan lova att han har satt mattehjärtat på prov många gånger.

Vet inte om han själv tycker att när man är gammal så får man vissa friheter eller vi som släppt på reglerna, antagligen en kombination ;) Men husses grillade oxfilé stal han häromdagen och denna merflaska blev visst en tuggleksak =)
 

Sen har vi mannen som vägrar bli stor och då menar jag inte i storleken ;) Buspeddan =)
 

Mina funderingar går nu till torsdag då två knölar ska kollas upp på han, en vid nacken och den andra vid ljumsken. Ett sår som han hade problem med förra året har också kommit tillbaka.
Men vi håller tummar och tassar!
 
Ja då var detta gjort ;)
Kramisar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica , Älsa o Ästher

7 månader sen sista uppdateringen kan ju tyckas liiiiite långt emellan va? Meen den som väntar ;)
Och ÄNTLIGEN har du investerat i nåt "vettigt" en riktig kamera;) Så nu måste du uppdatera ofta och dela med dej av bilderna!
Håller tummarna att Eddies knölar inte är "nåt" ..tänk att det ständigt finns nåt att oroa sej för med dessa vovvar:(

2012-09-05 @ 06:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0